Wydarzenia

powrót

Data wydarzenia: 11 maja 2010

Nowa książka Józefa Majewskiego

Nakładem wydawnictwa słowo/obraz terytoria ukazała się właśnie książka Religia, media, mitologia autorstwa Józefa Majewskiego, członka Rady Naukowej Laboratorium WIĘZI.

W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?

Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi)religijną funkcję samych mediów.

Artykuły Józefa Majewskiego można znaleźć w naszej Czytelni.

powrót

Bez Ciebie nie przetrwa WIĘŹ! Jak możesz pomóc?